×
Share
Evento 10.12.2019

Continua o proceso participativo cun Café Conversa e Transqueimada o venres 13 de decembro

Seguimos indagando.

Where? Matadoiro Betanzos
When? 13.12.2019

Versión al castellano

Cal é o desexo cidadá para realizar unha obra de arte contemporánea en Betanzos ao redor do legado dos irmáns García Naveira? De que nos gustaría que falase esa obra? Debe responder a algún reto contemporáneo ou pola contra ha de facer unha revisión histórica dos filántropos? Estas dúbidas aínda fican sen resolver e por iso facemos esta nova chamada a participar na próxima sesión do proceso participativo.

 O venres 13 de decembro de 19h a 21h no Matadoiro, situado na Ribeira en Betanzos terá lugar o Café Conversa co que continuamos traballando en torno ao soño colectivo que hai para realizar a futura encarga cidadá, así como procuramos consolidar o marco conceptual que guía o programa Concomitentes, que lembremos que leva realizado máis de 400 obras de arte en toda Europa, e por primeira vez o fai en Galicia.A sesión contará de novo coa facilitación do equipo Rexenerando, unha cooperativa experta en facilitación de procesos grupais, así como unha Transqueimada ao finalizar a xornada, como forma de perfomativizar a tradición.

Unha acción que desenvolevu Andrea Olmedo e Fran Quiroga na investigación Ruraldecolonizado e que se repetirá, con algunhas mudanzas nesta xornada. Na xornada dividirémonos en grupos de traballo cos que se irá atendendo a que retos contemporaneos debe atender a obra, e como podemos corresponsabilizarnos no coidado e preservación dese novo patrimonio xerado. A seguinte sesión terá lugar en xaneiro e con ela preténdese rematar esta segunda fase do proxecto, e ter pensado de xeito colectivo esa encarga cidadá. Entre os meses de febreiro e marzo decidirase o artista seleccionado.
Fran Quiroga, mediador de Legado Cuidado

Este pioneiro proxecto nace da man de Concomitentes, asociación que promove un programa de produción de obras de arte encargadas dende a cidadanía. Este programa subraia a importancia da arte na vida social. Grazas ao xeneroso apoio e impulso da Fundación Daniel y Nina Carasso, Concomitentes arranca no Estado cun sólido proxecto piloto, no que terán lugar proxectos en Catalunya, Canarias e Madrid, ademais do de Betanzos. Concomitentes é a versión española do programa francés Nouveaux Commanditaires. En 1990 o artista François Hers sentou as bases deste programa coa redacción dun protocolo, no que perfilou os termos desta metodoloxía, coa que a sociedade civil pode convertirse en comitentes [o grupo de promotores] dunha obra dun artista.

Versión al castellano

Seguimos indagando.

¿Cuál es el deseo ciudadano para realizar una obra de arte contemporáneo en Betanzos en torno al legado de los hermanos García Naveira? ¿De qué nos gustaría que hablara esa obra? ¿Debería responder a algún desafío contemporáneo o debería hacer una revisión histórica de los filántropos? Estas dudas siguen sin resolverse, por eso hacemos este nuevo llamado a participar en la próxima sesión del proceso participativo.   

El viernes 13 de diciembre de 19 hrs a 21hrs en el Matadero, ubicado en la Ribeira en Betanzos, tendrá lugar el Café Conversa con el que seguimos trabajando en torno al sueño colectivo que es llevar a cabo la futura comisión ciudadana, -enmarcada en el proyecto Concomitentes-, que recordamos ha realizado más de 400 obras de arte en toda Europa y, por primera vez, en Galicia. 

Una jornada desarrollada por Andrea Olmedo y Fran Quiroga en la investigación Ruraldecolonizado y que se repetirá, con algunos cambios, en este día. Durante la jornada nos dividiremos en grupos de trabajo que abordarán los retos contemporáneos a los que debe atender la obra, y cómo podemos compartir la responsabilidad del cuidado y preservación de este patrimonio. La próxima sesión tendrá lugar en enero, con la que se dará por finalizada la segunda fase del proyecto, pensando colectivamente en esta comisión ciudadana. El artista seleccionado se decidirá entre febrero y marzo. 

Este proyecto pionero nació de la mano de Concomitentes, asociación que impulsa un programa de producción de obras de arte por encargo del público: Esta iniciativa enfatiza en la importancia del arte en la vida social. Gracias al generoso apoyo y aliento de la Fundación Daniel y Nina Carasso, Concomitentes arranca en el España con un sólido proyecto piloto en el que se desarrollarán proyectos en Cataluña, Canarias y Madrid, además de Betanzos. 

Concomitentes es la versión en español del programa francés Nouveaux Commanditaires, que sienta sus bases en 1990 cuando el artista François Hers redacta un protocolo en el que esbozó los términos de esta metodología por la que la sociedad civil puede convertirse en comisaria [el grupo de comitentes] de una obra de un artista.